10 jarig jubileum

Op 1 januari 2024 bestaat Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg alweer 10 jaar!
In deze periode heb ik met mijn kantoor veel veranderingen doorgemaakt. In heb mijn kantoor altijd al aan huis gehad, maar ben ooit begonnen op een kleine slaapkamer, gevolgd door een grotere en sinds november 2022 heb ik de beschikking over een kantoor met eigen ingang, keuken en toilet.

In de afgelopen 10 jaar heb ik een mooie en diverse klantenkring opgebouwd. Juist de diversiteit in klanten en de daarbij behorende werkzaamheden zorgen er voor dat ik met veel enthousiasme dit werk kan doen. De diversiteit zit hem o.a. in de verschillende branches van mijn klanten, de verschillende rechtsvormen waarin zij werkzaam zijn en de omvang van de ondernemingen. Daarnaast verzorg ik ook voor meerdere klanten hun loonadministratie en heb ik een grote groep particuliere klanten waarvoor ik de inkomstenbelasting mag verzorgen. 

Ook qua bedrijfsvoering is er veel veranderd. Waar eerst nog alles op papier werd aangeleverd gaat het meeste nu digitaal. Door de jaren heen heb ik met verschillende softwarepakketten gewerkt, waarbij voor mij steeds het gebruiksgemak voorop stond.

SnelStart
SnelStart heeft hierbij vanaf het begin een belangrijke plaats ingenomen. Dit was voor mij een bewuste keuze, omdat het voor mijn klanten een makkelijk te begrijpen boekhoudpakket is, geschikt voor elk type bedrijf, altijd up-to-date is en een scherpe all-in-prijs heeft! Door de jaren heen zijn de mogelijkheden van SnelStart ook steeds verder uitgebreid, waardoor het online samenwerken met de klant veel efficiënter verloopt. 

Op dit moment in SnelStart druk bezig met het bouwen van een nieuw platform, waarin het beste van de webversie en de desktopversie worden samengevoegd, aangevuld met de nieuwste ontwikkelingen. Sinds afgelopen jaar ben ik ook beta-tester voor dit nieuwe SnelStart en ik kan u nu al vertellen dat het nieuwe pakket er heel goed uit gaat zien! 

Nextens 
Nextens gebruik ik al een aantal jaren als aangifteprogramma voor de inkomstenbelasting. Met deze gebruiksvriendelijke aangifte software heb ik de beschikking over een uitgebreid systeem van controles, berekeningen en waarschuwingen. Hierdoor kan ik sneller en efficiënter werken en kom ik voor mijn klanten tot de meest optimale aangifte.

In het Nextens Klantportaal kan ik met mijn klanten via een persoonlijke en beveiligde omgeving eenvoudig documenten en informatie uitwisselen. Voorbeelden hiervan zijn:

  • het verzenden van aangiften en deze digitaal door de klant te laten goedkeuren
  • het uploaden van documenten 
  • een IB-checklist
  • wijzigingen van persoonlijk omstandigheden doorgeven

Nextens VPB en Nextens Dividendbelasting
Vanaf 2024 heb ik ook de beschikking over de modules vennootschapsbelasting en dividendbelasting, zodat ik die nu vanaf heden ook zelf voor u kan gaan verzorgen. Met Nextens VPB kan ik aangiften vennootschapsbelasting verzorgen voor zowel enkelvoudige vennootschappen en fiscale eenheden. Vanaf januari 2024 kan de opgaaf en aangifte van dividendbelasting eindelijk digitaal worden ingediend en Nextens Dividenbelasting is het eerste beschikbare pakket waarmee dit verzorgd kan worden. Vanaf 1 juli 2024 is het zelfs verplicht om de aangifte dividendbelasting digitaal in te dienen.

Nextens Jaarrekening
Sinds november 2023 gebruik ik het nieuwe jaarrekeningprogramma van Nextens, omdat op mijn oude jaarrekeningprogramma helaas al een paar jaar niet meer doorontwikkeld werd. In de afgelopen periode heb ik hiermee proefgedraait en er de eerste jaarrekeningen mee opgesteld, zodat ik er komend jaar volop mee aan de slag kan.

Nextens Naslag
In Nextens Naslag heb ik de toegang tot een actuele en 100% betrouwbare fiscale informatie kennisbron. Deze fiscale kennisbank werkt als een geïntegreerde totaaloplossing samen met onze aangifte software. Zo heb heb ik direct alle relevante fiscale kennis in de aangifte beschikbaar.

Loket
Voor de loonadministratie maak ik gebruik van Loket. In Loket zijn 150 cao's opgenomen, welke continu geactualiseerd worden. Dit zijn alle gangbare cao's in Nederland. Ook pensioenregelingen woorden hierbij op cao-niveau vastgelegd.

Naast de loonadministratie module kent Loket ook een HRM-module. In de HRM-module kan de werkgever de werknemersdossiers, het ziekteverzuim, verlofadministratie, opleidingen en verstrekkingen vastleggen. Voor de werknemers is er het werknemersloket, waarin zij hun loonstroken en jaaropgaven 24/7 kunnen inzien,  maar waar ook declaraties kunnen indienen en verlofaanvragen gedaan kunnen worden.  

Klaar voor de toekomst
Eerste Hulp Bij Administratie Hardenberg kan terugkijken op een mooie mijlpaal van het 10 jarig jubileum, maar is er ook klaar voor de toekomst! Door de professionalisering die ik heb kunnen doorvoeren, houdt ik mij nu ook veel meer met klantadvisering bezig. Ik zal u op dezelfde persoonlijke en laagdrempelige manier te blijven ondersteunen bij uw financiële en fiscale vraagstukken!

 

Bron: Sat, 23 Dec 2023 10:16:57 +0100
Terug naar overzicht